
Firma Idea25 Hennet to nieodzowna część mojego życia i wspaniała przygoda zapoczątkowana przez moich Rodziców. Tę przygodę i pasję kontynuuję wraz z Rodziną oraz bliskimi przyjaciółmi. Oni docenili wartość rodzinnej, kosmetycznej marki.
Idea 25 to historia rodzinnej firmy, tworzonej w zupełnie innej rzeczywistości z przeświadczeniem, że można i że warto realizować swoje marzenia, nie zważając na trudności.
Ta historia, ma swoje początki jeszcze w komunistycznej Polsce. Obecnie chcemy przywrócić pozycję marki poprzez realizację nowej strategii rozwoju opartej o wartość naturalnych składników, które zaczynają ponownie mieć bardzo duże znaczenie dla polskiego konsumenta.
Początki firmy sięgają jeszcze lat 80-tych
Korzenie naszej firmy sięgają roku 1983, kiedy to moi Rodzice Katarzyna Wójcicka-Hennet oraz Andrzej Wójcicki tworzą firmę o nazwie Virgo.
W 1993 roku zmieniają jej szyld na Idea25. Nowa nazwa miała obrazować tezę, iż dla każdej kobiety 25 to magiczny wiek: młodsze marzą o dojrzałości 25 lat, a starsze o zatrzymanym w nich kadrze.
Katarzyna Wójcicka, magister inżynier chemik po Politechnice Warszawskiej, swoją przygodę z kosmetykami rozpoczęła w państwowej Fabryce Kosmetyków Pollena Uroda. Mąż Andrzej, po studiach politechnicznych pracując w przedsiębiorstwie handlu zagranicznego Polimex Cekop wyjeżdżał zagranicę i na prośbę żony, podpatrywał trendy kosmetyczne. Wspólnie podjęli decyzję o porzuceniu karier w państwowych molochach, aby stworzyć prywatną firmę w oparciu o dobrą, polską szkołę kosmetyczną. Skorzystali więc z otwierających się możliwości i powołali do życia swoje czwarte dziecko - własną firmę.
W momencie rozpoczęcia jej działalności Mama spodziewała się trzeciego dziecka - to byłam Ja. W zaawansowanej ciąży i z dwójką moich braci w domu, Mama niestrudzenie, po nocach, tworzyła nowe receptury. Tata ,aby jej pomóc skorzystał, co było wyjątkowe w ówczesnych czasach, z urlopu rodzicielskiego. Do pracy na etacie nigdy już nie wrócił.
Budowanie firmy oparli na wartościach, które, w mojej ocenie, są kluczem dla trwałości rodziny – zaufanie, bezpieczeństwo, uczciwość, dbałość o szczegóły.
Wtedy niełatwo było prowadzić biznes w Polsce - brak surowców, niejasne przepisy, urzędy nieprzychylne prywatnej inicjatywie, jak również trudności z kapitałem oraz brak dostępu do profesjonalnych urządzeń produkcyjnych.
Jednak Rodzicom nie brakowało entuzjazmu i wiary w rozpoczęty projekt, w końcu wartości i jakość są zawsze w cenie. Ograniczony dostęp do naturalnych surowców, które spełniały standardy kosmetyczne był rozwiązywany w sposób stosowany jeszcze przez naszych pradziadków – surowce zbierano własnoręcznie i tworzono na ich bazie ekstrakty. Przykładowo pierwszy krem opracowany w latach 80-tych zawierał olej z kiełków pszenicy, kolejny, wyciąg z płatków róż, które rodzice z pracownikami własnoręcznie zbierali na podwarszawskiej plantacji.
Pasja połączona z ciężką pracą przynosi efekty
Mama, w każdy nowy projekt potrafiła tchnąć ducha tradycji, innowacyjności i całościowej koncepcji zdrowia. Wytężona praca dwójki pasjonatów: kreatywność Mamy i zdolności organizacyjne Taty, w kolejnych latach zaczęły przynosić efekty. Wzrastała oferta produktowa, Firma odnotowywała znaczący wzrost liczby klientów i miała spore osiągnięcia. Wymienię niektóre z nich:
- Firma wprowadza pierwsze na polskim rynku żele do higieny intymnej. Ich jakość potwierdzona w dwóch niezależnych klinikach ginekologiczno - położniczych, jest doceniana do dzisiaj- Żele TESS używa kolejne pokolenie kobiet.
- Firma jako pierwsza w Polsce, tworzy koncepcję programów kosmetycznych celowanych do określonej grupy użytkowników.
- Firma jest wielokrotne nagradzana na targach i otrzymuje liczne wyróżnienia przyznawane przez znaczące i opiniotwórcze instytucje w Polsce (więcej patrz Nagrody i wyróżnienia).
Przekazanie sterów firmy poza Rodzinę
Po latach intensywnej pracy nad rozwojem Firmy, kiedy osiągnęła ona stabilną pozycję na rynku, Rodzice przekazali stery firmy swoim menadżerom, aby podjąć się nowych wyzwań i realizacji upragnionych pasji. Byłam jeszcze wtedy w liceum.
Niestety firma zarządzana zewnętrznie nie wytrzymała konkurencji z międzynarodowymi koncernami kosmetycznymi, które weszły na polski rynek z agresywnymi i wielomilionowymi kampaniami marketingowymi. Przychody firmy oraz ilość klientów zaczęła istotnie spadać – ogień rodzinnej firmy, który z wielkim trudem był rozpalony, zaczął przygasać.
Firma wraca do Rodziny przy wsparciu przyjaciół
Nie mogłam się pogodzić ze świadomością, że nasza rodzinna marka, zbudowana ciężką pracą i wieloma wyrzeczeniami moich Rodziców, utraciła dawny blask. Z drugiej strony otrzymywaliśmy wiele ciepłych listów, od dawnych klientów (często odręcznie pisanych), z zapytaniem o dostępność naszych kosmetyków. Zauważyliśmy też, że polski konsument coraz częściej szuka sprawdzonych polskich marek, które stawiają na wysoką jakość produktów, bazują na naturalnych składnikach.
Dlatego też, wraz ze wsparciem zaufanych, pełnych pasji i entuzjazmu przyjaciół (patrz Zespół), postanowiliśmy sięgnąć po doświadczenie rodzinne i zbudować Firmę właściwie na nowo, przy wykorzystaniu obecnych możliwości w zakresie kosmetologii i rozwiązań technologicznych.
Odwołując się do rodzinnego charakteru Firmy zmieniamy nazwę marki na Hennet, która to nazwa jest nazwiskiem rodowym mojej Mamy. Nazwa oczywiście nie jest przypadkowa i ma odwoływać się do wartości, które były i wciąż są spoiwem rodziny – czyli zaufanie, bezpieczeństwo, uczciwość, czy dbałość o szczegóły.
Obecna oferta
Chcemy tchnąć w kosmetyki energię czerpaną z naszego entuzjazmu i energię natury zrodzoną w słońcu. Obecna szeroka oferta składników naturalnych z całego świata daje duże możliwości na tworzenie innowacyjnych produktów. Przy ich wykorzystaniu przywracamy po kolej bestsellery firmy, jak również pracujemy nad nowymi produktami, opierając się na najnowszych odkryciach naukowych z zakresu kosmetyków naturalnych, nie zapominając jednak o polskiej, sprawdzonej tradycji ludowej.
W listopadzie 2017 r. ściągnęliśmy do Polski zaprzyjaźnioną markę z Hiszpanii - Geoderm, czołowego producenta kosmetyków ekologicznych w Unii Europejskiej. Produkty oparte są na działaniu wyciągów ze śródziemnomorskich owoców i roślin. Geoderm to pierwsza marka hiszpańska, która otrzymała certyfikat Eko standardu BDiH. W Jej produktach drzemie energia owoców i roślin dojrzewających w cudownym słońcu Hiszpanii. Potwierdzona certyfikatami naturalność i jakość to siła tej marki, którą bez wahania możemy zaoferować naszym klientom.